MedCaps dotterbolag Unimedic AB utser ny VD

Styrelsen i Unimedic AB, helägt dotterbolag inom MedCap koncernen, har utsett ny VD.

Från och med den 1 maj 2008 tillträder Kent Olov Norman som ny VD i Unimedic. Kent Olov tillhör en av de tidigare ägarna av bolaget som förvärvades av MedCap i oktober 2006.
Han har senast tjänstgjort som produktionsansvarig på Unimedic.

-Genom Kent Olov som VD får vi en mjuk övergång efter Lennart Leyonberg som går i pension den 1 oktober i år. Kent Olov är väl bevandrad i hela bolagets verksamhet, säger Sverker Littorin, VD i MedCap AB och styrelseordförande i Unimedic AB

Unimedic AB är en av nordens ledande oberoende kontraktstillverkare av flytande läkemedel och är beläget i Matfors några mil utanför Sundsvall.

En Extra Bolagsstämma har även nyligen valt in direktör Tord Svedberg i styrelsen, nyss utnämnd till VD i IVL Svenska Miljöinstitutet AB, och är tidigare mångårig medarbetare inom Astra koncernen b l a som produktionssansvarig.

Extra Bolagsstämmor i MedCaps övriga helägda dotterbolag har även de utsett nya styrelseledamöter; direktör Gösta Sjöholm, tidigare mångårig medarbetare inom Siemens koncernen har utsetts till ny styrelseledamot i Quickels Systems AB och IM-Medico AB samt Fredrik Mella, nuvarande Exportchef inom rullstols-och hjälpmedelsföretaget Etac (dotterbolag inom Nordstjernan) har utsetts till ny ledamot i styrelsen för Gewa AB.

-Genom ovanstående styrelseförstärkningar får vi in såväl kompletterande fack kompetens som en bred erfarenhet från respektive verksamhetsområde, avslutar Sverker Littorin.