Ny VD rekryterad till IM-Medico och Quickels

Styrelserna i MedCap AB (publ)s dotterbolag IM-Medico AB och Quickels AB, som samverkar sen ett antal år tillbaks, har rekryterat Tom Sundelin som ny VD att efterträda Christer Höög den 1 oktober 2009 då Christer lämnar bolagen. Tom Sundelin kommer närmast från Aerocrine (medicintekniskt företag verksamt inom astma analys) där han under senaste åren verkat som försäljningschef för Sverige samt som försäljningschef mot internationella marknader i Europa, USA och Asien. ”Det är med stor glädje jag kan presentera Tom Sundelin som ny VD i IM-Medico och Quickels. Tom har bevisad erfarenhet av internationell expansion vilket vi kommer ha stor nytta av i Quickels där internationaliseringen fortsatt är högst upp på agendan. Vidare har Tom drivit svensk försäljningsorganisation på ett mycket framgångsrikt sätt vilket borgar för att vi fortsatt skall kunna ha ett bra tempo i IM-Medico.” säger Karl Tobieson, VD MedCap. ”Det skall bli riktigt spännande att få verka i Quickels och IM-Medico då båda bolagen har en stor potential och är väl förberedda, inte minst med erfaren och kunnig personal. Min egen erfarenhet från global kommersialisering, och mitt starka fokus på försäljning, hoppas jag skall kunna bidra till bolagens fortsatta tillväxt ” säger Tom Sundelin, tillträdande VD IM-Medico och Quickels.