KOMMUNIKÉ FRÅN NEW SCIENCE EXTRA BOLAGSSTÄMMA

På bolagsstämman beslutades bl a följande.

Nyemission av högst 2.961.085 aktier till en emissionskurs om 1,68857 kr per aktie. Nyemissionen är, med frångående av aktieägarnas företrädesrätt, riktad till aktieägarna i Gewa AB som får rätt att teckna de nya aktierna i förhållande till det antal aktier de äger i Gewa AB. Betalning för de nya aktierna skall erläggas genom att aktieägarna i Gewa AB tillskjuter 1.875 aktier i Gewa AB till New Science. Genom beslutet kan aktiekapitalet komma att ökas med högst 118.443,40 kr. Syftet med nyemissionen är att möjliggöra New Science förvärv av Gewa AB.

Emission av högst 12.000.000 konvertibler till en teckningskurs motsvarande respektive konvertibels nominella belopp om 1 kr. Emissionen är, med frångående av aktieägarnas företrädesrätt, riktad till aktieägarna i Gewa AB som får rätt att teckna konvertiblerna i förhållande till det antal aktier de äger i Gewa AB. Betalning för konvertiblerna skall erläggas genom att aktieägarna i Gewa AB tillskjuter 4.500 aktier i Gewa AB till New Science. Innehavare av konvertibel får en rätt att från och med en månad till och med sex månader från New Science tillträde av samtliga aktier i Gewa AB påkalla konvertering, dock senast den 28 februari 2008. Konverteringskursen skall vara ett belopp motsvarande den genomsnittliga volymvägda betalkursen för New Sciences aktie vid handel på First North under en period om en månad före innehavare av konvertibels påkallande av konvertering, multiplicerat med en faktor om 0,90, dock att konverteringskursen skall uppgå till minst en (1) kr per aktie. Genom beslutet kan aktiekapitalet komma att ökas med högst 480.000 kr. Syftet med nyemissionen är att möjliggöra New Science förvärv av Gewa AB.

Emission av 5.000.000 teckningsoptioner med rätt till nyteckning av lika många aktier i New Science. Emissionen är, med frångående av aktieägarnas företrädesrätt, riktad till dotterbolaget Dunmedic AB med rätt och skyldighet för Dunmedic AB att på marknadsmässiga villkor överlåta teckningsoptionerna till anställda och nyckelpersoner i New Science koncernen enligt beslut av en kommitté bestående av aktieägare. Teckning av teckningsoptionerna skall ske av Dunmedic AB senast den 10 maj 2007. Varje teckningsoption ger rätt att under tiden den 10 maj – 20 augusti 2010 teckna en ny aktie i New Science till en teckningskurs motsvarande den genomsnittliga volymvägda betalkursen för New Sciences aktie vid handel på First North under en period om 10 dagar efter denna

bolagsstämma, multiplicerat med en faktor om 1,50, dock att teckningskursen skall uppgå till minst akties kvotvärde. Genom beslutet kan aktiekapitalet komma att ökas med högst 200.000 kr. Syftet med emissionen är att teckningsoptionerna skall utgöra ett led i ett incitamentsprogram för anställda och nyckelpersoner i New Science.

Styrelsen bemyndigas att under tiden intill nästa årsstämma genomföra en eller flera emissioner av aktier, konvertibler och/eller teckningsoptioner av totalt högst 10.000.000 aktier mot vederlag i form av kontant betalning, kvittning eller apportegendom och att därvid avvika från aktieägarnas företrädesrätt. Syftet med bemyndigandet är att möjliggöra att nämnda värdepapper kan utnyttjas i samband med genomförande av eller för finansiering av förvärv av hela eller delar av företag eller verksamheter samt för finansiering av investeringar i befintliga eller nya portföljbolag.