Kallelse till Extra Bolagsstämma i New Science Svenska AB(publ)

Anmälan om deltagande på bolagsstämman

För att få deltaga på bolagsstämman måste aktieägare vara införd i den av VPC förda aktieboken den 19 april 2007 samt måste aktieägare senast den 19 april 2007 anmäla sin avsikt att delta på stämman till New Science Svenska AB (publ), Att. Sten Söderberg, Tegnérgatan 37, 111 61 Stockholm, eller per telefon 08-34 71 10 eller med e-post till sten.soderberg@newscience.se. Vid anmälan skall anges namn, person/organisationsnummer, adress och telefonnummer samt antal biträden (dock högst två) som skall delta på stämman.

Aktieägare med förvaltarregistrerade aktier måste i god tid före den 19 april 2007 rösträttsregistrera dem i eget namn för att kunna delta på stämman.

Aktieägare som företräds genom ombud skall utfärda fullmakt för ombudet. Fullmakten bör i god tid före stämman insändas till Bolaget under ovanstående adress. Den som företräder juridisk person skall bifoga kopia av registreringsbevis som utvisar behörig firmatecknare.

Ärenden och förslag till dagordning

1. Val av ordförande på stämman.
2. Val av protokollförare.
3. Upprättande och godkännande av röstlängd.
4. Godkännande av dagordning.
5. Val av en eller två justeringsmän att jämte ordföranden justera protokollet.
6. Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad.
7. Anförande av verkställande direktören.
8. Framläggande av handlingar jämlikt 13 kap 6-8 §§, 14 kap 8 § och 15 kap 8-10 §§ aktiebolagslagen.
9. Beslut om nyemission av aktier.
10. Beslut om emission av konvertibler.
11. Beslut om emission av teckningsoptioner.
12. Beslut om bemyndigande för styrelsen att besluta om emissioner.
13. Bolagsstämmans avslutande.

Förslag till beslut

9. Styrelsen föreslår att bolagsstämman beslutar om nyemission av högst 2.961.085 aktier till en emissionskurs om 1.68857. Nyemissionen sker med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt. I nyemissionen skall aktieägarna i Gewa AB äga rätt att teckna de nya aktierna i förhållande till det antal aktier de äger före emissionen i Gewa AB. Betalning för de nya aktierna skall erläggas genom att aktieägarna i Gewa AB tillskjuter 1.875 aktier i Gewa AB till Bolaget. Genom beslutet kan aktiekapitalet komma att ökas med högst 118.443,40 kr.

10. Styrelsen föreslår att bolagsstämman beslutar om emission av högst 12.000.000 konvertibler till en teckningskurs motsvarande respektive konvertibels nominella belopp om 1 kr. Emissionen sker med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt. I emissionen skall aktieägarna i Gewa AB äga rätt att teckna konvertiblerna i förhållande till det antal aktier de äger före emissionen i Gewa AB. Betalning för konvertiblerna skall erläggas genom att aktieägarna i Gewa AB tillskjuter 4.500 aktier i Gewa AB till Bolaget. Innehavare av konvertibel får en rätt att från och med en månad till och med sex månader från Bolagets tillträde av samtliga aktier i Gewa AB påkalla konvertering, dock senast den 28 februari 2008. Konverteringskursen skall vara ett belopp motsvarande den genomsnittliga volymvägda betalkursen för Bolagets aktie vid handel på First North under en period om en månad före innehavare av konvertibels påkallande av konvertering, multiplicerat med en faktor om 0,90, dock att konverteringskursen skall uppgå till minst en (1) kr per aktie. Genom beslutet kan aktiekapitalet komma att ökas med högst 480.000 kr.

11. Aktieägare representerande minst tjugo procent av antalet aktier och röster i Bolaget föreslår att bolagsstämman beslutar om emission av 5.000.000 teckningsoptioner med rätt till nyteckning av lika många aktier i Bolaget. Emissionen är, med frångående av aktieägarnas företrädesrätt, riktad till dotterbolaget Dunmedic AB med rätt och skyldighet för Dunmedic AB att på marknadsmässiga villkor överlåta teckningsoptionerna till anställda och nyckelpersoner i New Science koncernen enligt beslut av en kommitté bestående av aktieägare. Teckning av teckningsoptionerna skall ske av Dunmedic AB senast den 10 maj 2007. Varje teckningsoption ger rätt att under tiden den 10 maj – 20 augusti 2010 teckna en ny aktie i Bolaget till en teckningskurs motsvarande den genomsnittliga volymvägda betalkursen för Bolagets aktie vid handel på First North under en period om 10 dagar efter denna bolagsstämma, multiplicerat med en faktor om 1,50, dock att teckningskursen skall uppgå till minst akties kvotvärde. Genom beslutet kan aktiekapitalet komma att ökas med högst 200.000 kr.

12. Styrelsen föreslår att bolagsstämman beslutar om att bemyndiga styrelsen att under tiden intill nästa årsstämma genomföra en eller flera emissioner av aktier, konvertibler och/eller teckningsoptioner av totalt högst 10.000.000 aktier mot vederlag i form av kontant betalning, kvittning eller apportegendom och att därvid avvika från aktieägarnas företrädesrätt. Syftet med bemyndigandet är att möjliggöra att nämnda värdepapper kan utnyttjas i samband med genomförande av eller för finansiering av förvärv av hela eller delar av företag eller verksamheter samt för finansiering av investeringar i befintliga eller nya portföljbolag.

Fullständiga förslag till beslut enligt ovan och handlingar jämlikt 13 kap 6-8 §§, 14 kap 8 § och 15 kap 8-10 §§ aktiebolagslagen kommer att minst två veckor före stämman finnas tillgängliga hos Bolaget på ovan angiven adress och kan på begäran tillställas aktieägare som så önskar.

Stockholm i april 2007
NEW SCIENCE SVENSKA AB (PUBL)
STYRELSEN