Abilia förvärvar appbolag med erbjudande inom kognitiva hjälpmedel

MedCap ABs dotterbolag Abilia har tecknat avtal om att förvärva samtliga aktier i Comai AB, ett svenskt bolag med etablerade produkter inom kognitiva hjälpmedel. Bolagets huvudsakliga produkt, HållKoll Kalender, är ett app-baserat hjälpmedel för tidsplanering och relaterade stöd för vardagliga aktiviteter. Förvärvets omedelbara påverkan på omsättning och lönsamhet förväntas vara marginell. Transaktionen stängdes och Abilia tillträdde som ägare av Comai AB den 20 mars 2019.

”Abilia är marknadsledande inom kognitiva hjälpmedel och med detta förvärv kompletterar vi vårt nuvarande erbjudande. Vår strategi är att växa internationellt och vi ser en stor potential för dessa produkter, framförallt i marknader utanför Norden.” säger Tove Christiansson, VD på Abilia.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 20 mars 2019 kl  15:30 CES.

Karl Tobieson, verkställande direktör, Telefon 46 8 34 71 10,  mobil 46 709 35 85 74,  e-post karl.tobieson@medcap.se