ÅSA HEDIN NY STYRELSELEDAMOT I NEW SCIENCE

På New Science årsstämma igår den 20 september beslutades att välja in Åsa Hedin som ny styrelseledamot i New Science. Åsa innehar för närvarande tjänsten som Senior Vice President, Head of Corporate Strategic Development på Gambro AB. Hon har tidigare erfarenheter från företagsledning och kapitalanskaffningar i både tidiga företag och noterade bolag och förväntas dessutom tillföra New Science ytterligare kompetens inom företagsbyggande. - Jag ser fram emot detta uppdrag och hoppas kunna tillföra styrelsen kompetens inom mina områden, säger Åsa Hedin i en kommentar. Åsa har tidigare bland annat arbetat på Siemens-Elema AB, Elekta AB och Neuronova AB, och har ifrån dessa bolag många års erfarenhet från affärsutveckling. Åsa Hedin tar härmed den 5:e stolen i styrelsen och ersätter i och med detta Sverker Littorin, då VDn enligt bolagets policy inte skall sitta i styrelsen som ledamot, utan vara föredragande i densamma. - Vi är mycket glada över att Åsa tackat ja till styrelseuppdraget i New Science och vi känner att styrelsen i och med hennes inträde får in en person med erfarenhet från såväl storbolag som att bygga upp verksamhet inom det medicintekniska området, säger docent Ingemar Kihlström, styrelsens ordförande.