Korrigering av New Science Bokslutskommuniké!

På förekommen anledning måste bolaget korrigera de publicerade resultat siffrorna p g a ett tekniskt fel som smugit sig in i den Bokslutskommuniké som distribuerades under förmiddagen. Vid transport från företagets dator via distributionsföretaget som assisterar vid utskicken har fel uppstått. (tidigare distribuerad pdf fil är dock korrekt)

Resultat efter skatt har förbättrats från -5 139 KSEK för föregående verksamhetsår till -1 404 KSEK för rapporterade verksamhetsåret d v s en förbättring av resultatet med 3 735 KSEK.

Detta är i enlighet med den plan och kommunikation som New Science givit marknaden
d v s att omsättning och resultat stegvis förbättras då vi kvartalsvis tillgodogörs de förvärvade bolagens omsättning och resultat. Bolaget är tillfreds med den positiva utvecklingen av såväl den förbättrade omsättningen som resultatet samt att vi för första gången i bolagets historia uppvisar ett positivt rörelseresultat för ett verksamhetsår.

Notera att Unimedics siffror endast är inkluderade från och med den 6 oktober 2006 ( d v s mindre än 7 månader) och GEWA koncernens siffror inte alls är inkluderade avseende omsättning och resultat.

Notera även att Unimedics skattekostnad om 1 164 KSEK har belastat resultatet.
New Science kan inte pga gällande koncernbidragsregler kvitta Unimedics överskott mot New Science koncernens övriga underskott varför en skattekostnad sänker resultatet med 1 164 KSEK. Koncernbidrag avseende såväl Unimedic som Gewa kommer att vara möjligt under nästkommande räkenskapsår.