New Science styrelseordförande, styrelseledamot samt ekonomichef förvärvar aktier i bolaget.

Styrelsordföranden i New Science, docent Ingemar Kihlström, har per den 7 juli förvärvat 100.000 aktier i bolaget. Sedan tidigare ägde Ingemar Kihlström 64.000 aktier via bolag. Styrelseledamoten Bengt Gerdin köpte 10.000 aktier den 4 juli vilket var dennes första aktieförvärv i bolaget. Ekonomichefen Sten Söderberg har sedan den 1 juni förvärvat 204.600 aktier och äger därefter 254.600 aktier i bolaget. New Science är ett bolag som investerar inom det sk life science området – medicinsk teknik, pharma och bioteknik. Bolaget har tre helägda rörelsedrivande dotterbolag – IM-Medico, Quickels och Dunmedic samt har investerat i sju forskning- och utvecklingsbolag Företaget har drygt 1600 aktieägare och är noterade på First North sedan den 4 juli i år. Under juni månad avslutades en Företrädesemission och New Science kommer främst att använda denna likvid till att göra förvärv av ytterligare vinstgenererande helägda och rörelsedrivande bolag. För vidare information vänligen kontakta VD Sverker Littorin, tel 0708 - 755 309 eller styrelseordförande, Ingemar Kihlström, tel 0733 – 821102, www.newscience.se