Abilia tecknar nytt avtal med NAV

MedCap ABs dotterbolag Abilia tecknar tvåårigt avtal med NAV. Avtalet kan förlängas med ett plus ett år om myndigheten så väljer. Avtalet reglerar knappt två tredjedelar av koncernens försäljning i Norge och träder i kraft 1 mars 2013.

”Avtalet med NAV är en förutsättning för att få sälja dessa produktgrupper på den Norska marknaden och det är mycket glädjande att vi fått förnyat förtroende från myndigheten för en ny avtalsperiod.” säger Karl Tobieson, VD MedCap.

Karl Tobieson, verkställande direktör, Telefon 46 8 34 71 10, mobil 46 709 35 85 74, e-post karl.tobieson@medcap.se

MedCap är ett marknadsnoterat private equity-bolag med investeringsfokus inom Life Science. Affärsidén är att över tiden skapa högsta möjliga avkastning genom att investera i, utveckla och avyttra företrädesvis onoterade bolag. MedCap erbjuder en investeringsmöjlighet inom onoterade life science bolag för marknadens aktörer. MedCap handlas under symbolen MCAP på First North Premier som drivs av NASDAQ OMX. Mer information finns att läsa på hemsidan www.medcap.se. Certified Adviser är Remium, www.remium.se.